BadHoliday.com - Кошмарите в туризма

Ти си в:   BadHoliday > Други кошмари > Вашият туроператор не трябва да е Аква Тур

Вашият туроператор не трябва да е Аква Тур

До момента мнението се подкрепя. (общо гласували: 4235)
Най-лесно се харчат чужди пари!

След като Алма Тур се срути на пазара и лиши клиентите си от възможността да получат дори обезщетение, друг голям туроператор отравя бавно бизнеса - Аква Тур.

Аква Тур са голям туроператор, с малък професионализъм.
Защо ? Какво е професионализмът ? На първо място - ОТГОВОРНОСТ към клиенти и доставчици.

Ето накратко и доказателствата по случая:

Получихме покана за участие в инфотур, организиран от Аква Тур, за о-в Бали. В самата покана подробно бяха описани условията за него, като беше указан и начина придвижване на групата от София до Истанбул, а именно с бус, с личен транспорт или със самолет, разбира се за сметка на участниците. Нашите хора предпочетоха пътуването от и до Истанбул със самолет. Ето и стъпките, които ние предприехме:

1. Потвърдихме участието на двата човека.
  2. Те платиха с кредитни карти в офиса на Аква Тур, като станаха по този начин осми поред в списъка за инфотура.
  3. На 5 октомври от Аква Тур ни потвърдиха датите и часовете на полетите - заминаване на 19 ноември и връщане на 28 ноември от Истанбул. Посъветваха ни преди да закупим самолетните билети София - Истанбул - София, да се свържем с турските авиолинии и да проверим дали няма да има промяна в разписанието, за да не възникне проблем с отпътуването/връщането от/до остров Бали.
  4. На 21 октомври, в 9.00 часа, изпратихме писмо до Аква Тур, с което питаме дали няма промяна в датите за инфотура.
  5. На 21 октомври, в 9.30 часа, разговаряхме с Марина от Аква Тур, дали е получено писмото и дали може те да издадат билета като един - София - Истанбул - Куала Лампур - Денпасар и обратно. Отговорът беше, че билетите не могат да се издадат като един, което обезмисляше тяхното издаване от Аква Тур. Ние трябваше да си подсигурим билетите само от и до Истанбул/София, което и предприехме. Помолихме ги писмено, отново, за потвърждение, защото резервацията за самолетните билети беше на опашка и трябваше да бъдат издадени в рамките на деня.
  6. На 21 октомври, в 9.59 часа, видяхме през емейла, че нашето писмо е прочетено и толкова.
  7. На 21 октомври от 11.00 до 16.30 часа имахме поне десет обаждания и разговори с Марина (телефонната разпечатка ще покаже колко са те на брой), с молба, да ни бъде даден отговор и получавахме едно и също обещание: „В рамките на деня ще ви информираме. Колежката е в среща и не може да говори”. В рамките на работното време на този ден не получихме нито устен, нито писмен отговор.
  8. На 24 октомври получихме отговор, че пътуването се отлага поради голям международен конгрес/изложение и че ще ни бъдат възстановени само средствата за инфотура, без стойността на самолетните билети от София до Истанбул и обратно за съответните дати на инфотура.

Така, на практика, Аква Тур се опитва да ни ощети със средствата за самолетните билети, както и за пропуснатите други ползи и нанесени вреди, за периода на инфотура (бяха мобилизирани допълнително хора в офиса, които да заместят пътуващите, а тези, които трябваше да пътуват, си пуснаха молби за отпуска и пр.). Ето затова, смятаме, че колегите от Аква Тур не са професионалисти и не са коректни партньори. Нещо повече, самия факт, че по същото време ще се организира международен конгрес/изложение показва, че самия инфотур е измислен проформа, с цел набиране на средства, с ясното съзнание, че те ще бъдат върнати, но с тези средства да бъдат „запълнени” други дупки в дружеството или най-малко, от тях да се „докара” допълнителен доход, например от лихви от срочен депозит в банката или от други финансови сделки.

Всички знаем, че дори за селския събор в Мало Бучино, информация има поне една година по-рано!!! Даже и хипотетично, Аква Тур, ако са знаели, най-малкото щяха да да кажат: „Колеги, имаме проблем! Моля, да изчакате!”

Ето и стъпките, които предприемаме срещу Аква Тур:

1. Ще заведем съдебен иска за нанесени материални и нематериални щети от действието и бездействието на Аква Тур.
  2. Ще сезираме прокуратурата, защото имаме съмнение, че се работи с парите на клиентите. Приемете, че имате 50 туриста х 2 000 лева = 100 000 лева, които ги използвате за срочни депозити, финансови сделки и т.н. В последствие им казвате, че пътуването отпада и им възстановявате парите, след 3-4 месеца, като реализирате приходи от съвсем други сделки. Като приключим с Бали, обявяваме пътуване до Мавриции, Шри Ланка и други дестинации от рода „лапни шаран”. Ще поискаме информация, колко от тях са реализирани, какви са предварителните договори, какви са плащанията, къде са стояли тези пари и т.н.
  3. Ще изпратим съответно информация до Министерство на туризма и Комисията за защита на потребителите и ДАНС, съгласно новото законодателство да информираме за сделки, които ни изглеждат съмнителни.

Уважаеми колеги,

В връзка с изчистване на сектора от всякакъв род от подобни „професионалисти” и с цел създаване на доверие в клиентите ни, молбата ми е да изпратите това писмо на още поне 10 ваши приятели. Със сигурност няма да ги направите по-щастливи, но ще им спестите нерви и проблеми с Аква Тур. Помогнете това писмо да получи широка гласност.

На днешна дата 07.12.2011 г. парите, платени за инфотура, ни бяха възстановени, без стойността на самолетния билет.

Между другото, когато бяхме в техния офис, ги попитахме „Да не стане като с Алма Тур?” отговорът беше „Не ни сравнявайте с тези мошеници, защото ние сме Аква Тур!”

Изводите си ги направете сами, уважаеми колеги!

Искрено ваша,

Албена Павлова

Тур 4 Фън - туроператор и туристически агент № 05613./2006 год.
TOUR 4 FUN LTD
Tour operator & tourist and travel agent
License 05613
Bulstat 120586415
1202 Sofia, Bulgaria
50 G. S. Rakovski Str.
Phone: +359 2 944 25 02
Mobiltel: +359 888 210 036
Vivacom: +359 878 530 331
URL: tour4fun.net

Автор: Тур 4 Фън (tour4fun@abv.bg)
Написано на 7 декември 2011 в 19:45 ч.
Дай своята оценка!
vote no vote yes comment
send_icon
Екипът на Bad Holiday не носи отговорност за изказаните становища. Отговорност за съдържанието на всяка предоставена информация носи авторът й. Всяко доказано невярно твърдение и коментарите към него се изтриват незабавно.